Sprzedaż w internecie – jak zacząć?

159
0
Share:

Sklep internetowy stanowi najbardziej popularną formę sprzedaży w sieci, a także świetny sposób na dotarcie do nowych klientów. Aby go jednak założyć, pamiętać należy o kilku podstawowych sprawach.

Etapy

Zanim założymy sklep internetowy, przemyśleć musimy następujące kwestie:

  • Nasz pomysł na sklep
  • Dostawcy dla sklepu internetowego
  • Założenie działalności gospodarczej oraz wszelkiego rodzaju kwestie, jakie wiążą się z prowadzeniem tego typu sklepu
  • Programy dla firm zajmujących się prowadzeniem sklepu internetowego, domena, hosting

Pomysł na sklep

Na samym początku zastanówmy się, jakiego rodzaju asortyment chcielibyśmy oferować. To bowiem determinować będzie grupę docelową naszego sklepu. Przeanalizujmy, kim będą potencjalni jego klienci i w jaki sposób skutecznie trafić w ich potrzeby.

Dostawcy

Jeżeli zależy nam na obniżeniu kosztów logistycznych, na początku skorzystać możemy z usług hurtowni, które wysyłają produkt bezpośrednio do finalnego klienta. Jest to tak zwany dropshipping.

Działalność gospodarcza

Aby założyć sklep internetowy, musimy założyć działalność gospodarczą – tak samo, jak w przypadku tradycyjnego handlu. Posiadać musimy także NIP, REGON, konto firmowe oraz siedzibę.

Oprogramowanie

Oprócz niego potrzebować będziemy również hostingu oraz domeny. Jeżeli chodzi o oprogramowanie, to mamy tutaj kilka możliwości. Zdecydować możemy się na przykład na zakup gotowego oprogramowania wraz z utrzymaniem, darmowego oprogramowania, oprogramowania bez utrzymania sklepu lub zamówienia indywidualnego oprogramowania.

Zalety posiadania sklepu internetowego

  • Stale rosnąca liczba potencjalnych klientów
  • Minimalizacja kosztów magazynowania – nie musimy uiszczać opłat związanych z kosztem wynajmu oraz utrzymaniem powierzchni magazynu. Sklep internetowy prowadzić możemy nawet we własnym mieszkaniu
  • Minimalizacja kosztów prowadzenia sklepu – nie musimy się tu martwić o sprawy takie, jak wynajem lokalu czy zatrudnianie ekspedientów. Wystarczy komputer oraz dostęp do Internetu
  • Dostępność 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na całym świecie
  • Stały oraz wygodny kontakt z klientem – zapytanie może on złożyć o dowolnej porze poprzez maila czy formularz kontaktowy zamieszczony na stronie
  • Możliwość promocji sklepu stacjonarnego – to także świetny sposób na podniesienie poziomu rozpoznawalności marki
Share: