Jak poprawić wydolność organizmu?

53
0
Share:

Wydolność organizmu to kluczowa kwestia dla osób uprawiających regularnie sport. Dzięki dobrej kondycji możemy osiągać lepsze wyniki w określonej dyscyplinie, wolniej się męczymy, możemy trenować dłużej. Jest kilka prostych sposobów na poprawienie wydolności organizmu.

Zdrowy styl życia

Dla osiągania dobrych wyników w sporcie bardzo ważny jest nasz tryb życia. Nie mamy szans na poprawienie swojej wydolności, jeśli nie szanujemy swojego własnego organizmu. Dlatego pamiętajmy zawsze, aby zdrowo się odżywiać. Powinniśmy spożywać w większości produkty nieprzetworzone, niezawierające szkodliwych dla człowieka konserwantów. Jedzmy dużo warzyw i owoców, aby dostarczyć swojemu organizmowi potrzebnych witamin, dodających nam energii. Pijmy dużo wody – odwodnieni nie będziemy w stanie dać z siebie wszystkiego na treningu. W naszej diecie znajdźmy również miejsce na zdrowe tłuszcze, pochodzące np. z oliwy z oliwek czy awokado. Dla naszego organizmu nie jest obojętny również stres, jaki przeżywamy. Dlatego unikajmy stresogennych sytuacji. Aby zapewnić dobrą kondycję naszego ciała musimy również dostarczać sobie odpowiedniej ilości snu. Minimum na dobę dla dorosłego człowieka to osiem godzin. Każdy sportowiec zdaje sobie również sprawę, że używki to jego największy wróg. Jeśli zależy nam na dobrej wydolności organizmu, zrezygnujmy całkowicie z papierosów i alkoholu.

Sok z buraka i kofeina

Naturalnym sposobem na poprawienie wydolności jest spożywanie dużej ilości buraków. Są to warzywa, które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm. Zawierają w sobie azotany, a te pomagają w rozszerzaniu naczyń krwionośnych. Właśnie dzięki temu nasze mięśnie będą potrzebowały mniej tlenu, aby prawidłowo funkcjonować podczas treningu. Aby treningi były jak najbardziej wydajne możemy dostarczyć sobie również kofeiny, która znajduje się na przykład w kawie czy czarnej herbacie. Kofeina powoduje wydłużenie pracy mięśni i dodaje energii.

Suplementy

Możemy posiłkować się również suplementami, które zwiększą wydajność naszego organizmu. Do takich należy np. beta alanina. Przyjmowana przed i po treningu szybko daje zadowalające efekty. Beta alanina powoduje, że nasz trening może być dłuższy i bardziej wydajny, gdyż mniej się męczymy. Dodatkowo beta alanina jest w pełni legalnym środkiem. Energii może dodać nam również guarana. Jest ona polecana nie tylko sportowcom, ale również osobom, które walczą z nadprogramowymi kilogramami, ponieważ wspomaga proces spalania kalorii.

Share: